Friday, May 7, 2010

UMNO Jerantut

Sebagai ahli UMNO, saya kecewa dengan keadaan dalaman UMNO yang tidak pernah aman damai. Sentiasa saja ada perbalahan diantara satu dengan lain. Yang lebih utama adalah AJK yang ada tidak menampakkan ada usaha mereka untuk memulihkan parti. Segalanya bagai diserahkan saja kepada YBM Ketua Bahagian. Jadi kenapakah mereka bersungguh-sungguh bersaing utnuk mendapatkan jawatan?

Kita tau dalam pemilihan lalu banyak wang telah berlegar sekeliling kita bagi mencapai tujuan masing-masing dalam politik. Yang kalah memberikan alasan mereka tidak gunakan wang dalam merebut jawatan manakala yang menang tetap menafikan mereka terlibat dengan politik wang. Yang tau hanyalah yang memberi dan yang menerima.

Ada pihak berkata sebaiknyalah demikian kerana ini akan menjana ekonomi ahli-ahli UMNO, tetapi apakah ini adil dan tidak menyalah gunakuasa yang kita dapat dari rakyat? Kita berharap dengan cara baru mesyuarat pemilihan akan datang ianya akan lebih telus dan adil bagi semua pihak. Kerosakan dalam UMNO adalah kerana masalah politik wang.

Bayangkan apabila kita mewakili cawanga ke bahagian dan kita akan mendapar imbuhan kerana mengundi seseorang maka dicawangan kita akan berhempas pulas untuk melayakkan diri menjadi perwakilan. Kemungkin juga diperingkat ini juga kita sudah melaksanakan politik wang itu. Apakah perwakilan kita diperingkat bahagian ke KL tidak mendapat apa-apa imbuhan? Hehehe, jika tidak tak mungkin mereka bersusah payah untuk kesana.

Apakah UMNO masih relevan mewakili generasi muda dan masa depan? Masa depan UMNO terletak ditangan pemimpin UMNO masa kini. Kita yang mencorakkannya.

No comments: